Structuur - de vakken - Reisverslag uit Rostov aan de Don, Rusland van Rob Romijnders - WaarBenJij.nu Structuur - de vakken - Reisverslag uit Rostov aan de Don, Rusland van Rob Romijnders - WaarBenJij.nu

Structuur - de vakken

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

08 September 2014 | Rusland, Rostov aan de Don

Mijn allereerste punt om te delen met jullie is structuur.

Heb je je wel eens ingeschreven voor iets waarvan je dacht "dit is te mooi om waar te zijn"? Dit kan een dagje uit zijn, of een hotel OF een studie.

Dat laatste deed ik een paar maanden geleden, ik schreef me in voor een aantal vakken hier aan de SFU. De beschrijving paste precies bij mijn interesses en met de voorkennis kon ik wel omgaan.

Nou, in Rusland werkt dat iets anders, moet ik je vertellen.
Al snel na mijn aankomst werd ik uitgenodigd op het kantoor van de decaan. Hij heette me welkom en nodigde me uit om te komen zitten. Ik kreeg het nieuws vrij direct te horen: "De vakken waarvoor ik em ingeschreven had bestaan helemaal niet".

Een andere professor illustreerde deze gebeurtenis met een Russisch spreekwoord, wat zich letterlijk vertaald naar "De linkse hand weet niet wat de rechtse hand aan het doen is."

Dus wat doe je dan? Mijn doel om hierheen te komen is om vakken te volgen en die zijn bestaan dus niet.

In de dagen die volgden heb ik met veel verschillende personen gesproken en ik heb zeker het gevoel dat ik alsnog wel andere vakken kan volgenn.
In ieder geval is mijn eerste punt duidelijk "In Rusland worden beloftes anders afgehandeld."

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

“Home, sweet home”, zo luiden vele deurmatten en plakaten langs de deur. Negen maanden geleden besloot ik deze opmerking te tarten. Ik besloot in het buitenland te gaan studeren. Jullie, die dit lezen, zijn mijn sweet home. Ik wil de gekke verhalen delen die ik hier meemaak en proberen om een inzicht te geven in hoe de “home” in Rusland compleet anders is dan hier.

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 1647

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: